niedziela, 19 października 2008

Akcja charytatywna "BARAKI"

O Akcji Charytatywnej organizowanej przez 10 dh "AQUARIUS" HUFIEC ZHP Piekary Śląskie
opowiada drużynowa Aleksandra Jarosz:

"Pomysł pomocy zrodził się już dawno, kiedy na jednym z obozów organizowanych dla dzieci z piekarskiego MOPS-u wyśmiewno się z osób mieszkających na "barakach". Wtedy nie wiedziałam co to jest i żyłam w przekonaniu, że to jakaś dzielnica na końcu miasta. Jak się okazuje "baraki" znajdują się niecałe 5 min. od Bazyliki Piekarskiej - wizytówki miasta. Pewnego dnia pod wpływem impulsu jaki spowodowało zwykłe "dzień dobry", powiedziane przez jednego z uczestników tego obozu, odważyłam się pójść w to "straszne" miejsce.

Zastałam tam ludzi którzy bali się prosić o pomoc. Mówili żebym sobie dała spokój bo i tak nic nie zrobię. Obiecałam, że postaram się zrobić to, co w mojej mocy. Aktualnie w gimnazjum nr 1 w Piekarach Śląskich, prowadzona jest zbiórka ubrań.

Następnym etapem akcji będzie zbiórka pieniędzy na remonty i próba wywołania reakcji ze strony administracji i władz miasta.
- Jak ktoś się mocno "uweźmie" i nie odpuści, to może ktoś pomoże. Inaczej jednymi drzwiami wpuszczą drugimi wygonią a i tak nic z tego nie będzie. - martwią się mieszkańcy.

Wypada mieć nadzieje, że harcerzom oraz ludziom dobrej woli uda się zwrócić uwagę na sytuację na ul. Londnera. Do akcji przyłącza się coraz więcej osób nie tylko indywidualnych. Jest zainteresowanie mediów."

Zapraszamy również na film z udziałem drużynowej 10 dh "AQUARIUS".

Brak komentarzy: